استان‌ها

ساخت وبلاگ
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رییس‌جمهور به منظور زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و دیدار با مراجع عظام تقلید وارد استان قم شد.

روحانی صبح جمعه در بدو ورود به قم از سوی استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

رحمانی‌فضلی وزیر کشور، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور، شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری و آشنا مشاور رییس جمهور، روحانی را در این سفر همراهی می کردند

دیدار با مراجع عظام تقلید و زیارت بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) از برنامه های دکتر روحانی در سفر به استان قم است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: قوانین شرعی و حفظ احکام اسلام در مناسبات سیاسی و اجتماعی رعایت شود

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار با حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بر اهتمام و جدیت دولت برای تلاش در راستای رونق اقتصادی، توسعه کشور و حل مسائل و مشکلات مردم تاکید کرد.

روحانی امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ولی عصر(عج) به ایشان، گزارشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اداره کشور در شرایط دشوار دوران تحریم و کاهش شدید قیمت نفت در سال ٩٤ ارائه کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری با ایجاد فرصت ها و فضای مناسب برای توسعه روابط خارجی، بیش از هر زمان به بهبود شرایط اقتصادی کشور امیدواریم، افزود: فراتر از تلاشهای دولت؛ دستیابی به شرایط خوب اقتصادی و فرهنگی نیازمند وحدت، اتحاد و همدلی عمومی در کشور است.

روحانی با اشاره به شرایط حساس و اوضاع نابسامان در برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری امن و با ثبات؛ برای تامین صلح، آرامش و امنیت در منطقه تلاش می کند.

رییس جمهوری با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در آرامش و امنیت کامل، اظهار امیدواری کرد تا دولت تدبیر و امید بواسطه دعای خیر و حمایت مراجع و علما و ادامه حضور مردم بتواند هماهنگ تر و فعال تر از گذشته در مسیر رفع مشکلات کشور گام بردارد.

روحانی اجرای احکام الهی در کشور را هدف اصلی انقلاب اسلامی و مجاهدت هایی که در این مسیر انجام شده دانست و ادامه داد: همه ادیان الهی به دنبال بسط معنویات الهی و انسانی هستند و دولت از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده تا در این مسیر، بویژه آشنا کردن بیشتر نسل جوان با معنویات اسلام، تلاش کند.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) به رییس جمهوری و آرزوی توفیق برای دولتمردان در مسیر خدمت به مردم و تعالی کشور، گفت: خوشبختانه با اقدامات و تلاش های دولت و حسن تدبیر رئیس جمهوری، مردم نسبت به بهبود شرایط بسیار امیدوارتر از گذشته شده اند و مطمئنا با تلاش بیشتر و تدبیر شما، مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم مراقبت از رعایت قوانین شرعی و حفظ احکام اسلام در مناسبات سیاسی و اجتماعی در کشور، بر ضرورت ادامه سیاستهایی که به ثبات، آرامش و امنیت مردم منطقه بویژه در سوریه، عراق و یمن منجر می شود، تاکید کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی توسعه روابط با دیگر کشورها را ضروری و مهم برشمردند و خاطرنشان کرد: باید در مجامع بین المللی حضور و مشارکتی فعال داشته باشم و به گونه ای پیش برویم که مردم به توسعه روابط با دنیا امیدوارتر باشند و ما و دیگران از این ارتباط بهره ببریم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم عدم اختلاف و تفرقه و رعایت اتحاد و همدلی در کشور برای پیشبرد امور افزود: حفظ این روحیه امیدواری در مردم حائز اهمیت است و مطمئن هستیم که مشکلات با حسن تدبیر جنابعالی برطرف خواهد شد و همواره دعاگوی رییس جمهوری و مسئولان هستم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار روحانی:

بیکاری از معضلات اساسی جامعه امروز است/ دولت برای حل مشکل اشتغال اهتمام ورزد

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس‌ جمهوری با قدردانی از تلاش های دولت یازدهم برای اعتلای ایران اسلامی، اظهار داشت: دولت برای بهبود وضعیت کشور و رسیدگی به وضعیت محرومان و اقشار ضعیف جامعه اقدامات زیادی انجام داده و در این مسیر به موفقیت های خوبی نیز دست یافته است که باید با عزم بیشتر و حمایت همگان ادامه یابد.

وی خطاب به رئیس‌جمهور، افزود: شما رئیس جمهور موفقی هستید و با وجود همه مشکلاتی که بخشی از آن میراث گذشته و بخش دیگر نیز شیطنت اجانب و بیگانگان است، به تلاش های خود برای ساختن کشور ادامه می دهید.

مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشت که مشکلات یک شبه حل شود، عنوان کرد: برای رفع این مشکلات زحمات زیادی متقبل شده اید و بحمدالله موفقیت های خوبی نیز نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت در جامعه تاکید کرد: برخی با ایراد گرفتن‌های بدون توجه به امکانات و حتی ارائه یک پیشنهاد برای رفع مشکلات، به دنبال مأیوس کردن مردم هستند و این در حالی است که انتقاد کردن صرف، و بدون ارائه پیشنهاد، عادلانه و منصفانه نیست.

مکارم شیرازی در همین ارتباط ضرورت پرهیز از جناح گرایی و توجه به منافع ملی را خاطرنشان ساخت و گفت: متأسفانه برخی هنوز جناحی فکر می کنند که معنای آن، فدا کردن منافع ملی به پای منافع جناحی است؛حرکتی که همگان بشدت باید از آن پرهیز کنند.

این مرجع عالیقدر در ادامه با ارائه رهنمودهایی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی اظهارداشت: بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است و دولت باید با اطلاع رسانی بیشتر، دستاوردهای خود را در این حوزه برای مردم تشریح کند و برای حل قطعی مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد.

مکارم شیرازی در ادامه، توزیع نامناسب یارانه ها را یک معضل برای اقتصاد کشور دانستند و با تاکید بر ضرورت عزمی راسخ برای رفع این معضل، افزود: در حالی که کشور برای پیشبرد طرح های مرتبط با تولید و آبادانی و اشتغال بشدت نیازمند سرمایه است، مشکل بزرگ توزیع یارانه به صورت عمومی باید حل شود.

رئیس جمهور نیز در ابتدای این دیدار، حوزه های علمیه، بویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید را یکی از بزرگترین پشتوانه ها و سرمایه های معنوی و فرهنگی ملت و دولت دانست و اظهارداشت: در ترسیم راهبرد فرهنگی کشور و در صحنه نگه داشتن مردم، حوزه نقش اساسی دارد.

روحانی با تشریح برنامه ها و دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، از حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید و بویژه حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در تمام مراحل و سختی ها، از دولت پشیبانی کرده اند، سپاسگزاری کرد.

رئیس جمهوری با ارائه آمار و استنادات اظهار داشت: در حوزه های علمی و فرهنگی و بویژه در مدارس و دانشگاه ها، حرکت خوب و رو به رشدی در کشور انجام گرفته که این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

روحانی، برقراری آرامش در بازار اقتصادی کشور، کاستن از نرخ تورم و رشد یک درصدی در سال 94 به رغم کاهش بهای نفت را، از جمله دستاوردهای دولت برشمرد و تاکید کرد: تمام تلاش دولت یازدهم رسیدن به نرخ رشد 5 درصدی در سال جاری است.

رئیس جمهوری افزود: در بحث اشتغال به رغم اینکه طی سالهای گذشته اشتغال خالص تقریبا صفر بود، اما این رقم از سال 93 افزایش یافت و روند اشتغالزایی با ایجاد رونق در کشور، ادامه می یابد.

روحانی ابراز امیدواری کرد با حمایت ها و پشتیبانی های حوزه های علمیه که در تاریخ کشور همیشه پیشتاز بوده اند و امروز نیز این پیشتازی را حفظ کرده اند، جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان بیش از پیش ارتقا یابد.

آیت‌الله وحیدخراسانی: دولت برای حل مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان تلاش کند

آیت الله حسین وحیدخراسانی در دیدار حسن روحانی، رئیس‌جمهور،‌ گفت حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار رئیس جمهوری، ضمن آرزوی توفیق برای دولت در مسیر خدمت بیشتر به مردم و حل مسایل کشور، اظهار داشت: باید در انجام همه امور به دستورات قرآن عمل کنیم و شما و دولت نیز با توکل بخداوند متعال و توسل به سیره اهل بیت (ع) بر همه مشکلات فائق خواهید شد.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع، همچنین با تبریک میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج)، افزود: در مسائل داخلی باید مسئولیت‌ها را بر اساس امانت و تخصص واگذار کرد و در ارتباط با کشورهای جهان نیز با زبان نرم و خوش سخن بگوییم و بتوانیم تعاملی سازنده با آنها داشته باشیم.

وحید خراسانی همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر مسئولان کشور برای رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان تاکید کردند.

رییس جمهوری نیز در این دیدار با اشاره به تلاش و برنامه ریزی دولت یازدهم برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار برای جوانان کشور تاکید کرد: رسیدگی و توجه به بهبود شرایط زندگی مردم اصلی ترین اولویت دولت تدبیر و امید است.

روحانی در این دیدار با بیان اینکه دیدار با علما و مراجع عظام تقلید همواره ره آورد و توشه خوبی برای دولتمردان در ادامه مسیر خدمت به مردم داشته است، افزود: با تلاش دولت، امروز فضا و فرصت خوبی برای فعالیت اقتصادی و تعامل با کشورهای خارجی فراهم شده و ظرفیت های سرمایه گذاری گسترده ای نیز در استان های کشور برای توسعه تولید و اشتغال ایجاد شده است.

رییس جمهوری همچنین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دولت در حوزه های مختلف، ادامه داد: دولت در سال ٩٤ باوجود شرایط نامناسب اقتصاد جهانی و کاهش شدید قیمت نفت توانست بدون استقراض کشور را اداره کند.

روحانی با اشاره به برخی اقدامات دولت در حوزه آموزش، فرهنگ و دانشگاه ها گفت: پاسداری از فرهنگ، اخلاق و اعتقادات مردم و بویژه نوجوانان و جوانان، از موضوعات مهم برای دولت به شمار می رود.

رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت ادامه تلاش در راستای جلوگیری از ترویج تفکر ایران هراسی در دنیا، خاطرنشان کرد: امروز دنیا می داند که ایران اهل منطق و تعامل سازنده است و در مبارزه با گروههای تکفیری و تروریستی پیشگام است.

روحانی در جریان سفر به استان قم با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و وحید خراسانی دیدار کرد و قرار است در ادامه برنامه های این سفر یکروزه با برخی دیگر از مراجع عظام تقلید دیدار کند.

روحانی با بیان اینکه امروز ایران در منطقه پر آشوب خاورمیانه در بهترین شرایط ثبات و امنیت قرار دارد و برگزاری پرشور و همراه با آرامش انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری موجب امیدواری بیشتر مردم شده است، بر ادامه تلاش و کمک به تقویت ثبات و امنیت مردم منطقه تاکید کرد.

تشرف رییس جمهوری به زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که روز جمعه به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید به استان قم سفر کرده است، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در فضایی معنوی و همراه با زائران و مجاوران آستان مقدسه کریمه اهل بیت(ع)، این بارگاه نورانی را زیارت کرد.

 رییس جمهوری همچنین با حضور بر مزار علما، مراجع و شخصیت هایی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) مدفون هستند ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

این گزارش حاکی است روحانی با برخی دیگر از مراجع عظام تقلید دیدار داشته که متعاقبا ارسال می‌گردد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 176 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:06

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رییس‌جمهور به منظور زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و دیدار با مراجع عظام تقلید وارد استان قم شد.

روحانی صبح جمعه در بدو ورود به قم از سوی استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

رحمانی‌فضلی وزیر کشور، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور، شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری و آشنا مشاور رییس جمهور، روحانی را در این سفر همراهی می کردند

دیدار با مراجع عظام تقلید و زیارت بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) از برنامه های دکتر روحانی در سفر به استان قم است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: قوانین شرعی و حفظ احکام اسلام در مناسبات سیاسی و اجتماعی رعایت شود

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار با حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بر اهتمام و جدیت دولت برای تلاش در راستای رونق اقتصادی، توسعه کشور و حل مسائل و مشکلات مردم تاکید کرد.

روحانی امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ولی عصر(عج) به ایشان، گزارشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اداره کشور در شرایط دشوار دوران تحریم و کاهش شدید قیمت نفت در سال ٩٤ ارائه کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری با ایجاد فرصت ها و فضای مناسب برای توسعه روابط خارجی، بیش از هر زمان به بهبود شرایط اقتصادی کشور امیدواریم، افزود: فراتر از تلاشهای دولت؛ دستیابی به شرایط خوب اقتصادی و فرهنگی نیازمند وحدت، اتحاد و همدلی عمومی در کشور است.

روحانی با اشاره به شرایط حساس و اوضاع نابسامان در برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری امن و با ثبات؛ برای تامین صلح، آرامش و امنیت در منطقه تلاش می کند.

رییس جمهوری با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در آرامش و امنیت کامل، اظهار امیدواری کرد تا دولت تدبیر و امید بواسطه دعای خیر و حمایت مراجع و علما و ادامه حضور مردم بتواند هماهنگ تر و فعال تر از گذشته در مسیر رفع مشکلات کشور گام بردارد.

روحانی اجرای احکام الهی در کشور را هدف اصلی انقلاب اسلامی و مجاهدت هایی که در این مسیر انجام شده دانست و ادامه داد: همه ادیان الهی به دنبال بسط معنویات الهی و انسانی هستند و دولت از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده تا در این مسیر، بویژه آشنا کردن بیشتر نسل جوان با معنویات اسلام، تلاش کند.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) به رییس جمهوری و آرزوی توفیق برای دولتمردان در مسیر خدمت به مردم و تعالی کشور، گفت: خوشبختانه با اقدامات و تلاش های دولت و حسن تدبیر رئیس جمهوری، مردم نسبت به بهبود شرایط بسیار امیدوارتر از گذشته شده اند و مطمئنا با تلاش بیشتر و تدبیر شما، مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم مراقبت از رعایت قوانین شرعی و حفظ احکام اسلام در مناسبات سیاسی و اجتماعی در کشور، بر ضرورت ادامه سیاستهایی که به ثبات، آرامش و امنیت مردم منطقه بویژه در سوریه، عراق و یمن منجر می شود، تاکید کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی توسعه روابط با دیگر کشورها را ضروری و مهم برشمردند و خاطرنشان کرد: باید در مجامع بین المللی حضور و مشارکتی فعال داشته باشم و به گونه ای پیش برویم که مردم به توسعه روابط با دنیا امیدوارتر باشند و ما و دیگران از این ارتباط بهره ببریم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم عدم اختلاف و تفرقه و رعایت اتحاد و همدلی در کشور برای پیشبرد امور افزود: حفظ این روحیه امیدواری در مردم حائز اهمیت است و مطمئن هستیم که مشکلات با حسن تدبیر جنابعالی برطرف خواهد شد و همواره دعاگوی رییس جمهوری و مسئولان هستم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار روحانی:

بیکاری از معضلات اساسی جامعه امروز است/ دولت برای حل مشکل اشتغال اهتمام ورزد

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس‌ جمهوری با قدردانی از تلاش های دولت یازدهم برای اعتلای ایران اسلامی، اظهار داشت: دولت برای بهبود وضعیت کشور و رسیدگی به وضعیت محرومان و اقشار ضعیف جامعه اقدامات زیادی انجام داده و در این مسیر به موفقیت های خوبی نیز دست یافته است که باید با عزم بیشتر و حمایت همگان ادامه یابد.

وی خطاب به رئیس‌جمهور، افزود: شما رئیس جمهور موفقی هستید و با وجود همه مشکلاتی که بخشی از آن میراث گذشته و بخش دیگر نیز شیطنت اجانب و بیگانگان است، به تلاش های خود برای ساختن کشور ادامه می دهید.

مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشت که مشکلات یک شبه حل شود، عنوان کرد: برای رفع این مشکلات زحمات زیادی متقبل شده اید و بحمدالله موفقیت های خوبی نیز نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت در جامعه تاکید کرد: برخی با ایراد گرفتن‌های بدون توجه به امکانات و حتی ارائه یک پیشنهاد برای رفع مشکلات، به دنبال مأیوس کردن مردم هستند و این در حالی است که انتقاد کردن صرف، و بدون ارائه پیشنهاد، عادلانه و منصفانه نیست.

مکارم شیرازی در همین ارتباط ضرورت پرهیز از جناح گرایی و توجه به منافع ملی را خاطرنشان ساخت و گفت: متأسفانه برخی هنوز جناحی فکر می کنند که معنای آن، فدا کردن منافع ملی به پای منافع جناحی است؛حرکتی که همگان بشدت باید از آن پرهیز کنند.

این مرجع عالیقدر در ادامه با ارائه رهنمودهایی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی اظهارداشت: بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است و دولت باید با اطلاع رسانی بیشتر، دستاوردهای خود را در این حوزه برای مردم تشریح کند و برای حل قطعی مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد.

مکارم شیرازی در ادامه، توزیع نامناسب یارانه ها را یک معضل برای اقتصاد کشور دانستند و با تاکید بر ضرورت عزمی راسخ برای رفع این معضل، افزود: در حالی که کشور برای پیشبرد طرح های مرتبط با تولید و آبادانی و اشتغال بشدت نیازمند سرمایه است، مشکل بزرگ توزیع یارانه به صورت عمومی باید حل شود.

رئیس جمهور نیز در ابتدای این دیدار، حوزه های علمیه، بویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید را یکی از بزرگترین پشتوانه ها و سرمایه های معنوی و فرهنگی ملت و دولت دانست و اظهارداشت: در ترسیم راهبرد فرهنگی کشور و در صحنه نگه داشتن مردم، حوزه نقش اساسی دارد.

روحانی با تشریح برنامه ها و دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، از حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید و بویژه حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در تمام مراحل و سختی ها، از دولت پشیبانی کرده اند، سپاسگزاری کرد.

رئیس جمهوری با ارائه آمار و استنادات اظهار داشت: در حوزه های علمی و فرهنگی و بویژه در مدارس و دانشگاه ها، حرکت خوب و رو به رشدی در کشور انجام گرفته که این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

روحانی، برقراری آرامش در بازار اقتصادی کشور، کاستن از نرخ تورم و رشد یک درصدی در سال 94 به رغم کاهش بهای نفت را، از جمله دستاوردهای دولت برشمرد و تاکید کرد: تمام تلاش دولت یازدهم رسیدن به نرخ رشد 5 درصدی در سال جاری است.

رئیس جمهوری افزود: در بحث اشتغال به رغم اینکه طی سالهای گذشته اشتغال خالص تقریبا صفر بود، اما این رقم از سال 93 افزایش یافت و روند اشتغالزایی با ایجاد رونق در کشور، ادامه می یابد.

روحانی ابراز امیدواری کرد با حمایت ها و پشتیبانی های حوزه های علمیه که در تاریخ کشور همیشه پیشتاز بوده اند و امروز نیز این پیشتازی را حفظ کرده اند، جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان بیش از پیش ارتقا یابد.

آیت‌الله وحیدخراسانی: دولت برای حل مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان تلاش کند

آیت الله حسین وحیدخراسانی در دیدار حسن روحانی، رئیس‌جمهور،‌ گفت حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار رئیس جمهوری، ضمن آرزوی توفیق برای دولت در مسیر خدمت بیشتر به مردم و حل مسایل کشور، اظهار داشت: باید در انجام همه امور به دستورات قرآن عمل کنیم و شما و دولت نیز با توکل بخداوند متعال و توسل به سیره اهل بیت (ع) بر همه مشکلات فائق خواهید شد.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع، همچنین با تبریک میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج)، افزود: در مسائل داخلی باید مسئولیت‌ها را بر اساس امانت و تخصص واگذار کرد و در ارتباط با کشورهای جهان نیز با زبان نرم و خوش سخن بگوییم و بتوانیم تعاملی سازنده با آنها داشته باشیم.

وحید خراسانی همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر مسئولان کشور برای رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان تاکید کردند.

رییس جمهوری نیز در این دیدار با اشاره به تلاش و برنامه ریزی دولت یازدهم برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار برای جوانان کشور تاکید کرد: رسیدگی و توجه به بهبود شرایط زندگی مردم اصلی ترین اولویت دولت تدبیر و امید است.

روحانی در این دیدار با بیان اینکه دیدار با علما و مراجع عظام تقلید همواره ره آورد و توشه خوبی برای دولتمردان در ادامه مسیر خدمت به مردم داشته است، افزود: با تلاش دولت، امروز فضا و فرصت خوبی برای فعالیت اقتصادی و تعامل با کشورهای خارجی فراهم شده و ظرفیت های سرمایه گذاری گسترده ای نیز در استان های کشور برای توسعه تولید و اشتغال ایجاد شده است.

رییس جمهوری همچنین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دولت در حوزه های مختلف، ادامه داد: دولت در سال ٩٤ باوجود شرایط نامناسب اقتصاد جهانی و کاهش شدید قیمت نفت توانست بدون استقراض کشور را اداره کند.

روحانی با اشاره به برخی اقدامات دولت در حوزه آموزش، فرهنگ و دانشگاه ها گفت: پاسداری از فرهنگ، اخلاق و اعتقادات مردم و بویژه نوجوانان و جوانان، از موضوعات مهم برای دولت به شمار می رود.

رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت ادامه تلاش در راستای جلوگیری از ترویج تفکر ایران هراسی در دنیا، خاطرنشان کرد: امروز دنیا می داند که ایران اهل منطق و تعامل سازنده است و در مبارزه با گروههای تکفیری و تروریستی پیشگام است.

روحانی در جریان سفر به استان قم با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و وحید خراسانی دیدار کرد و قرار است در ادامه برنامه های این سفر یکروزه با برخی دیگر از مراجع عظام تقلید دیدار کند.

روحانی با بیان اینکه امروز ایران در منطقه پر آشوب خاورمیانه در بهترین شرایط ثبات و امنیت قرار دارد و برگزاری پرشور و همراه با آرامش انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری موجب امیدواری بیشتر مردم شده است، بر ادامه تلاش و کمک به تقویت ثبات و امنیت مردم منطقه تاکید کرد.

تشرف رییس جمهوری به زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که روز جمعه به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید به استان قم سفر کرده است، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در فضایی معنوی و همراه با زائران و مجاوران آستان مقدسه کریمه اهل بیت(ع)، این بارگاه نورانی را زیارت کرد.

 رییس جمهوری همچنین با حضور بر مزار علما، مراجع و شخصیت هایی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) مدفون هستند ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

این گزارش حاکی است روحانی با برخی دیگر از مراجع عظام تقلید دیدار داشته که متعاقبا ارسال می‌گردد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 189 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:06

 به گزارشتابناک یزد،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد در جایگاه برتر تولید زیورآلات طلا در ایران به حساب قرار دارد گفت: پروژه توسعه خوشه طلای استان یزد آغاز به‌کار کرد.

سیدمسعودعظیمی با اشاره به اینکه ایجاد شهرک‌های تخصصی یکی از ملزومات هم‌افزایی در جهت توسعه و پیشرفت هر صنعت به حساب می‌آید اظهار داشت: در صنعت طلا نمونه‌های کارهای مختلفی در این زمینه در کشورهای همسایه و دیگر نقاط دنیا صورت پذیرفته که این امر سبب هم‌افزایی و  پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای آن صنعت شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به اینکه ایجاد شهرک طلا در ترکیه اثرات بسیار مثبتی را بر روی صنعت طلای آن کشور به همراه داشته است تصریح کرد: با توجه به شناخته شدن استان یزد به عنوان یکی از قطب‌های مهم طلای کشور و وجود پتانسیل‌های فراوان انسانی، سرمایه‌ای و فناوری در این زمینه و همچنین تخصیص بخش بالایی از آمار اشتغال‌زایی و سرمایه در گردش این استان در این صنعت، استان یزد پتانسیل بسیار بالای در جهت ایجاد شهرک تخصصی طلا و جواهر را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه این صنعت بومی و کم‌آب‌خواه است افزود: با توجه به آغاز پروژه توسعه خوشه طلای استان یزد با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی در جهت حمایت و توسعه این صنعت، می‌توان این امر را به عنوان یکی از عامل‌های شتاب‌دهنده قوی در جهت تحقق این شهرک طلای استان به حساب آورد.

عظیمی با اشاره به اینکه تمامی مردم ایران طلای عیار 20 استان یزد را به عنوان یک سوغات ویژه این استان شناخته و اعتماد مردم به صحت عیار یزد و پاکدلی و هنرمندی مردم این دیار سبب شده تا مصنوعات طلایی استان جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده خاطرنشان کرد: این امر یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی خوشه طلای یزد به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد عنوان کرد: وجود محصولات منحصر به فردی از قبیل زنجیره‌های چینابی با قدمتی بیش از 400 سال گواهی روشن بر قدمت دیرین این هنر در استان یزد است.

عظیمی با بیان اینکه در مورد تاریخچه صنعت طلاسازی در یزد اطلاعات دقیقی در دست نیست گفت: اما وجود محصولاتی مانند زنجیر چینابی که دارای قدمت بسیار بالایی در حدود بیش از 400 سال است، نمایانگر قدمت بالای این هنر در استان کویری یزد است.

وی تصریح کرد: وجود شرایط آب‌وهوایی خاص یزد و اقتصادی بودن فعالیت‌های کم آب‌خواه و پشت و کار و ذوق و هنر مردم یزد موجب گرایش بخش زیادی از مردم به سمت‌ صنعت ساخت زیورآلات طلا گردید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد افزود: می‌توان گفت استان یزد در جایگاه برتر تولید زیورآلات طلا در ایران به حساب می‌آید که این امر سبب شده تا خانواده‌های زیادی مستقیم و غیرمستقیم از آن امرار معاش کنند.

عظیمی خاطرنشان کرد: استان یزد با دارا بودن بیش از 757 واحد دارای مجوز، و حدود 600 واحد بدون مجوز تولیدی طلا، یکی از قطب‌های طلاسازی در ایران شناخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد عنوان کرد: برآوردها نشان می‌دهد بیش از 1 هزار و 400 واحد طلاسازی در سطح شهر یزد فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در سطح خوشه انواع و اقسام کارها و محصولات ساخته می‌شود، ادامه داد: محصولاتی که با دست ساخته می‌شوند جزو محصولات صنایع دستی و سنتی یزد محسوب می‌گردند و دارای کارت صنایع دستی هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد افزود: مابقی کارگاه‌هایی که از تجهیزات مدرنی مانند ماشین آلات زنجیربافی، دستگاه‌های CNC و روش‌های ریخته‌گری استفاده می‌کنند در قالب صنایع ماشینی قرار می‌گیرند و پروانه خود را از اتحادیه دریافت می‌کنند، اما تمامی آنها جهت شناسایی دارای پرونده در اتحادیه هستند.

عظیمی گفت: محصولات خوشه طلا به 3 دسته النگو، زنجیر و خرده‌ریز تقسیم می‌شوند که هر دسته از این محصولات در 2 قالب صنایع دستی و سنتی و محصولات ماشینی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد افزود: اکثر مصنوعات طلای تولید استان یزد و در حدود 80 درصد آن به خارج از استان ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: استان‌هایی از قبیل تهران به عنوان مرکز، بخش اصلی و بیشترین سهم درخواست طلای استان یزد را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن محصولات سطح خوشه به استان‌های دیگری از قبیل استان‌های جنوبی، خراسان و غیره صادر گشته و مابقی مصنوعات در خود سطح استان مصرف می‌شود.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 204 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:05

به مناسبت گرامیداشت روز مددکاری اجتماعی، نخستین همایش انجمن مددکاران اجتماعی استان یزد با عنوان "مددکاری اجتماعی و سلامت اجتماعی" در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش تابناک یزد،مدیرکل بهزیستی استان یزد در این همایش بیان به حضور علم و عمل در کنار هم اشاره کرد و اظهارداشت : مددکاران و فعالان مددکاری اجتماعی استان به همراه دانشجویان و فعالان علمی عرصه مددکاری اجتماعی گرد هم آمده‌اند که امید است این جمع‌ها تداوم داشته باشد و باعث پیشرفت‌های بیشتر شود.

وی افزود: بهزیستی از سال 1359 و با زحمات شهید فیاض‌بخش شکل گرفت و با گذشت زمان نقش این سازمان اهمیت بیشتری پیدا کرد به طوری که در برنامه ششم توسعه، متولی سلامت اجتماعی است.

مدیر کل بهزیستی استان تصریح کرد: روح سازمان ما روح مددکاری و محوریت آن نیز بر محور مددکاری اجتماعی است و باید اعتراف کنم که در میان همه بخش‌های سازمان ما مظلوم‌ترین بخش، مددکاری اجتماعی است.

عفتی خاطرنشان ساخت : سازمان بهزیستی بسیار علاقه‌مند است که با گروه‌ها و انجمن‌های مردم نهاد در ارتباط باشد که آغاز به کار انجمن مددکاری اجتماعی استان می‌تواند نقطه عطفی در شکل‌گیری این همکاری‌ها باشد.

وی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد مددکاری ما به صورت مددکاری فعال درآید و ما به سراغ مردم رویم و جویای احوال و اوضاع زندگی آنان باشیم نه این که منتظر مردم بمانیم تا به ما مراجعه کنند.

گفتمان جامعه‌محوری

سرهنگ محمدرضا مزیدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد در ادامه این مراسم گفت: نیروی انتظامی مدت‌هاست در گفتمان جامعه محوری فعالیت می‌کند و به جای دستگیر کردن، دستگیری می‌کند و روی اعمال پیشگیرانه تمرکز بیشتری کرده و توانسته است تا از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیش از وقوع، پیشگیری کند.

وی خاطرنشان ساخت : در حال حاضر ما در حال اجرای طرح هما (همدلی. مشاوره. آموزش) هستیم که در این طرح بعضی از افراد آسیب دیده از جرائم یا کسانی که غفلت کرده بودند یا نیاز به آموزش داشتند را تحت پوشش قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که چنین مراکزی برای ارائه این خدمات در سطح استان لازم و ضروری است.

وی افزود: ما در موضوع مشارکت خیران، از استان‌های پیشگام هستیم و به همین سبب می‌توانیم از استان‌های موفق در زمینه مددکاری اجتماعی نیز باشیم.

تأسیس شعبه انجمن مددکاران اجتماعی در ۲۷ استان

دکتر سید حسن موسوی چَلَک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: مفتخریم که در 27 استان توانسته‌ایم شعبه‌های انجمن مددکاران اجتماعی را تأسیس کنیم.

وی افزود : طبق تعریف نوین جهانی که از مددکاری اجتماعی صورت گرفته است تغییرات اساسی در نگاه جهانی به این مقوله روی داده که تمرکز بیشتری روی آثار کار مددکاران اجتماعی بر روی توسعه اجتماعی و بهزیستی جوامع صورت گرفته است.

موسوی چَلَک  گفت  : برای تغییر اساسی در شیوه عمل به مددکاری اجتماعی نوین، عمل به نکته‌هایی شامل تولید دانش و بومی‌سازی این مقوله متناسب با شرایط وضعیتی هر کشور و اصلاح فعالیت نظام آموزشی در این مورد، اجرای سیاست‌گذاری‌های کلان اجتماعی و تعیین نقش خود و ایفای آن و اجرای برنامه‌ها و خدمات پژوهش محور ضروری است.

وی تصریح کرد : ما در این‌باره نیازمند همکاری دیگر متخصصان علوم اجتماعی و همین طور کل جامعه هستیم و رسیدن به این هدف، محدود به عمل یک سازمان نیست.

امروزه از شرایط خوبی در وضعیت اجتماعی برخوردار نیستیم

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران افزود: متاسفانه در بسیاری از مواقع در برابر مشکلات به صورت منفعلانه برخورد می‌کنیم و با وجود ظرفیت بالایی که در پویایی اجتماعی داریم و علی‌رغم همه تلاش‌های انجام شده در حوزه اجتماعی، امروزه از شرایط خوبی در وضعیت اجتماعی برخوردار نیستیم.

موسوی تصریح کرد: با وجود اینکه محور اصلی مددکاری اجتماعی خانواده است ولی جامعه ما در شرایطی قرار دارد که وضعیت خانواده اصلاً مساعد نیست و خانواده‌هایی داریم که روند ازدواج در آن‌ها کمتر از طلاق است و همینطور تعداد سرپرستان زن خانوار در حال افزایش بوده و حتی میانگین گفتگوهای خانوادگی به ۱۵ دقیقه در روز رسیده است.

نوک پیکان آسیب‌های اجتماعی به سمت خانواده

وی خاطرنشان ساخت : در حال حاضر نوک پیکان آسیب‌های اجتماعی به سمت خانواده نشانه گرفته شده است و در جامعه‌ای که خانواده‌اش سالم نباشد نمی‌توان سلامت آن جامعه را حفظ کرد و زمانی خواهیم فهمید که دیگر کار از کار گذشته است.

وی اظهارداشت : مطالبه‌گری اجتماعی و مهربانی اجتماعی در صدر موضوعاتی است که ما باید آن را دنبال کنیم و بدانیم که امروزه در جامعه ما فقر محبت رو به افزایش است که این فقر می‌تواند همه جنبه‌های زندگی فرد و جامعه را تحت تأثیر قرار دهد، ولی پیام فعالیت مددکار اجتماعی مهربانی است همان‌طور که دین ما آیین مهربانی است که متاسفانه از کمبود آن رنج می‌بریم.

وی در مورد مطالبه‌گری اجتماعی گفت: اگر امروز نگران وضعیت اجتماعی کشورمان هستیم به این خاطر است که مطالبه‌گری اجتماعی ضعیفی داشته‌ایم.

موسوی ادامه داد : سلامت اجتماعی در حوزه سیاست‌گذاری اجتماعی موضوعی است که ما آن را جدی نگرفته‌ایم و به جای آن روی سلامت جسم تمرکز کرده‌ایم و به همین دلیل است که نگران افزایش پرونده‌های قضایی شده‌ایم و نتیجه آن است که ما نظام اجتماعی موفقی نداریم.

وی افزود : کشورهایی که مسیر توسعه را طی می‌کنند بیشترین تمرکز خود را روی توسعه اجتماعی می‌گذارند تا موفق شوند ولی ما تمرکز خود را روی توسعه اقتصادی منعطف می‌کنیم و با عدم توجه کافی به توسعه اجتماعی، شاهد جامعه‌ای هستیم که در آن نگران رشد فساد هستیم.

در این همایش از فعالان مددکاری اجتماعی استان و دانشگاه یزد تقدیر به عمل آمد و جوایزی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 170 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:05

به گزارش تابناک یزد، رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی‌و‌حرفه‌ای استان یزد گفت: سال گذشته ۱۱۹۶ دوره آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای در بخش دولتی استان یزد برگزار شد.


آرش پژمان با اشاره به اینکه سال گذشته مجموعاً 3 هزار و 466 دوره آموزش فنی‌و‌حرفه ایی در مراکز خصوصی و دولتی استان یزد برگزار شده است اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و 196 دوره شامل بخش دولتی بوده است.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی‌و‌حرفه‌ای استان یزد عملکرد این دوره‌ها را خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: تعداد مجموع شرکت‌کنندگان خانم و آقا در این دوره‌ها 32 هزار و 746 نفر اعلام کرد که از این تعداد 18 هزار و 465 نفر خانم و 14 هزار و 281 نفر آقا بودند.

پژمان دوره‌های آموزش بخش دولتی را یک هزارو 196 دوره اعلام کرد که در این دوره‌ها 9 هزار و 102 نفر خانم و 10 هزار و 283 نفر آقا استقبال کردن که جمع تعداد شرکت‌کنندگان بخش دولتی را 19 هزار و 385 نفر اعلام کرد.

وی افزود: دوره‌هایی که بیشترین استقبال را از سوی شرکت‌کنندگان داشته است شامل مراقبت زیبایی، صنایع پوشاک، فناوری اطلاعات و صنایع

ساختمان است که از این دوره‌ها خواهران از دوره‌های مراقبت زیبایی، صنایع پوشاک و فناوری اطلاعات بیش‌ترین استقبال را کرده و برادران از دوره‌های صنایع ساختمان و فناوری اطلاعات بیش‌ترین استقبال را داشته‌اند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای استان یزد سهم بخش دولتی را در برگزاری این دوره‌ها 60 درصد اعلام کرد و گفت: شرکت کنندگان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای یزد رضایت نسبی از برگزاری و کیفیت دوره‌ها داشتند.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 172 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:05

امام جمعه موقت خلخال گفت: بهائیت دشمن دیرینه اسلام و دست ساخته دشمنان بشریت است.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام سید محسن محسنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال با اشاره به دشمنی بهائیت با اسلام اظهار کرد: بهائیت دست ساخته دشمنان بشریت بوده و آیین نیست.

وی با اشاره به میلاد حضرت امام زمان (عج) و تبریک این روز تصریح کرد: مهدویت اصلی‌ترین اولویت تبلیغی جامعه است و دشمن تلاش می‌کند مهدویت را به صورت منفی تبلیغ کند که تمام کوشش استکبار بر این است تا مهدویت از ذهن‌ها پاک شود.

امام جمعه موقت خلخال گفت: دشمن در ادامه تلاش خود سعی دارد فروعات را به صورت شبهه‌انگیز تبلیغ کند.

محسنی با تقدیر از زحمات مردم در برپا کردن جشن‌های مردمی در محلات و تزئین و آماده‌سازی معابر برای جشن‌های اعیاد شعبانیه افزود: منتظر واقعی بودن باید به دور از آسیب‌ها ادامه یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت و ادامه داد: روز چهارم خرداد روز مقاومت شهر دزفول است و در این شهرها شهدایی سه ساله و 95 ساله تقدیم انقلاب شده تا دستاوردها حفظ شود.

محسنی یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس و شهید محمد جهان‌آرا را گرامی داشت.

وی با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) بیان کرد: تلاش و مداومت سربازان امام زمان (عج) با فعالیت‌های اطلاعاتی در جهت خنثی‌سازی توطئه‌ها، جلوگیری از بحران‌های اجتماعی و کودتاها منجر به امنیت بیش از پیش در کشورمان شده و این نیرو با تبعیت از ولایت به عنوان یار انقلاب و مدافع حقوق مردم و در خدمت مردم است.

امام جمعه موقت خلخال از زحمات سخنران پیش از خطبه نماز جمعه خلخال در تشریح برنامه‌های سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر تقدیر کرد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 214 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:04

سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در واکنش به اقدام ناشایست فائزه هاشمی در نشست با سران و فعالان فرقه ضاله بهائیت از مسؤولان قضایی خواست تا فائزه هاشمی تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در بیانیه‌ای که عصر امروز پاسداران و کارکنان بسیج سپاه استان اردبیل صادر کردند با اشاره به نشست خفت‌بار فائزه هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی با سرکردگان فرقه ضاله بهائیت آمده است: براساس نظر مراجع این نشست و برخاست کراهت دینی و اعتقادی دارد و جائز نیست یک مسلمان با کافر و نجس نشست و برخاست داشته باشد در حالی که در یک حرمت‌شکنی دیگر از سوی خانواده هاشمی رفسنجانی ما شاهد آن هستیم که دختر این خانواده با سران بهائیت نشست و برخاست کرده است.

سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در این بیانیه از قوه قضائیه و مسؤولان امر درخواست کرده که قویاً با این هنجارشکنی و اقدامات ضد دینی و ضد انقلابی برخورد کرده و اجازه ندهند عده‌ای حرمت‌های اعتقادی و ارزشی این ملت را زیر سؤال ببرند.

در این بیانیه با اعلام انزجار از این رفتار فائزه هاشمی که زمینه گستاخی‌ها و برخی بی‌احترامی‌ها را فراهم کرده، از هاشمی رفسنجانی خواسته شده تا جلوی سرکشی فرزندان خود را گرفته و اجازه ندهد بیش از این فرقه‌های ضاله‌ای همچون بهائیت که افکار و اندیشه‌های ضد دینی آنها مشخص است و در آغوش رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند، زمینه برخی بی‌حرمتی‌ها را فراهم آورند در حالی که پیش از این نیز چنین حرکت‌هایی در دوران اصلاحات مشاهده شده بود که رئیس جمهور یک کشور با برخی بهائیان نشست‌هایی را داشته‌اند.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 197 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:04

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن از اختصاص ۵ رام قطار فوق‌العاده در مسیر تهران-قم و تهران-مشهد برای ایام نیمه شعبان خبر داد.

به گزارش تابناک رضوی، مرتضی جعفری با بیان اینکه قطارهای فوق‌العاده برای تهران-مشهد و بالعکس و تهران-قم و بالعکس اخصاص یافته است، اظهار کرد: ۲ رام از این قطارها برای مسیر تهران-مشهد است و سه رام دیگر برای مسیر تهران-قم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دو رام از قطارهای فوق‌العاده مسیر تهران-قم فردا از تهران به سمت جمکران و یک رام دیگر یکشنبه دوم خرداد در همین مسیر سیر می‌کند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن با یادآوری این‌که در مسیر تهران-قم روزاته سه قطار در مسیر رفت و سه قطار در مسیر برگشت سیر می‌کند، تصریح کرد: سه رام قطار فوق‌العاده جمکران از نوع ریل‌باس بوده که نرخ بلیت آنها برای ایام نیمه شعبان ۴ هزار تومان است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 195 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:04

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 187 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:49

تابناک: مشکل دقیقا از آن زمانی آغاز شد که بانک ها به جای قرض الحسنه وام های با بهره های کلان در اختیار مردم نیازمند قرار دادند.

به گزارش تابناک اصفهان، اقتصادمقاومتی و لزوم توجه به بانکداری اسلامی از جمله مهمترین محورهای خطبه های این هفته امام جمعه اصفهان بود که به نقل از رسانه های استان اصفهان بدان می پردازیم.

آیت الله سید یوسف طبابایی نژاد در خطبه های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه عادت کرده ایم در بررسی انواع مسائل به جای یافتن علت، معلول را جست و جو کنیم، اظهار کرد: به عنوان مثال دولت و مسئولان مدام از تشکیل کارگروه های مختلف و ایجاد عزم جدی برای سامان دهی مشکل اقتصاد و رونق فضای کسب و کار دم می زنند، اما هیچ گاه به چرایی عدم تمایل مردم و سرمایه داران کلان به سرمایه گذاری در فضای اقتصادی کشور فکر نمی کنند. کارگروه ها و همایش هایی از این دست تا زمان رفع کامل مشکل از طریق علت یابی آب در هاون کوبیدن است.

وی بهره های گزاف بانکی را یکی از مهمترین دلایل بی رغبتی مردم به سرمایه گذاری در بخش اقتصاد خرد و کلان دانست، و افزود: تا زمانی که سرمایه داران ایرانی به تخصیص بهره های شرعی یا غیر شرعی بانک ها به سپرده های خود مطمئن هستند فضای کسب و کار کشور رشدی نخواهد داشت. باید علت معضل را یافت و برای رفع آن چاره اندیشی کرد و اگر نه با چاپ و توزیع سربرگ هایی با مضمون اقتصاد مقاومتی، تولید و کاهش رکود هیچ دردی از آلام جامعه بر طرف نمی شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با مقایسه فضای بانک داری ایران با کشورهایی همچون آمریکا و ژاپن گفت: در همین آمریکایی که هر هفته بر آن مرگ می فرستید و البته مستحق مرگ فرستادن نیز هست سود سپرده های بانکی نیم درصد است نه 20 درصد و در ژاپن اگر سرمایه گذاری پولی را در بانکی به عنوان سپرده قرار دهد در زمان باز پس گیری وجه خود ملزم به پرداخت هزینه ای به ازای مدت زمانی است که بانک از این پول راکد صیانت کرده است.

طبابایی نژاد با ابراز تاسف از دور شدن نظام بانک داری ایرانی از حالت قرض الحسنه تصریح کرد: مشکل دقیقا از آن زمانی آغاز شد که بانک ها به جای قرض الحسنه وام های با بهره های کلان در اختیار مردم نیازمند قرار دادند و شرایط تا به آنجا رسید که برخی مسئولان حتی خانه های میلیاردی خود را فروختند و با گذاشتن پول حاصل از آن در بانک ها به جای کمک به فضای کسب و کار سودهای میلیونی به جیب زدند.

وی با اشاره به اینکه شیعه امام زمان قلبش از آهن است و از هیچ چیزی نمی‌ترسد، اظهار کرد: منتظر امام زمان (عج) بودن یعنی خودت را آماده کنی و خودت را بسازی تا فرج فرا رسد؛ اکنون ما باید در مسیر همان جامعه عدل الهی حرکت کنیم تا ظهور حاصل شود.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت انتظار فرج، خاطر نشان کرد: شیعه امام زمان از دشمن نمی‌هراسد و با مشت به سینه‌اش می‌زند، این موقع است که رحمت خداوند بر بندگان نازل می‌شود و گشایش به وجود می‌آید.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دفاع از امنیت ایران توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: امنیت امروز ما به وسیله این سربازان گمنام تأمین می‌شود و دفاع از عقیده و ایمان سرلوحه کار این مردان بی‌ادعاست.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 197 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:49

جزئیات بندهای ضد ایرانی «قانون دفاع ملی» آمریکاطی هفته های اخیر، بحث های فراوانی درباره ضرورت اطمینان بخشی آمریکا به بانک ها و شرکت های اروپایی درباره تعامل با ایران مطرح شده است. هرچند مقامات ارشد آمریکایی مدعی هستند در این زمینه تلاش خود را انجام می دهند، اما همزمان، گزارش ها حاکی از آن است که طرح دفاع ملی آمریکا که در مجلس نمایندگان این کشور مورد بحث است، شامل بندهای مهمی علیه ایران می باشد. 

به گزارش «تابناک»، شورای ملی ایرانیان آمریکا در مطلبی که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده، نسبت به زمینه چینی کنگره آمریکا برای اِعمال دور جدیدی از فشارها علیه ایران به بهانه اقدامات مربوط به دفاع و امنیت ملی هشدار داده است. محور تمرکز این مطلب، طرحی است که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده و اکنون راهی سنا شده است. 

به نوشته این سایت، طرح موسوم به «قانون دفاع ملی آمریکا» (National Defense Authorization Act) روز گذشته و پس از اضافه شدن برخی بندهای مربوط به ایران، در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید. اصل این طرح، جزء قوانین ضروری است که همیشه می بایست برای تعیین سیاست ها و برنامه های وزارت دفاع آمریکا به تصویب برسد. با این حال، قانون مذکور همواره به بستری برای تصویب طرح های ضد ایرانی، از جمله قوانین تحریمی تبدیل شده است. 

بر همین منوال، طرحی که روز گذشته به تصویب مجلس نمایندگان رسید – و البته هنوز برای تبدیل به قانون، باید به تصویب سنا نیز برسد – از لحنی مجادله برانگیز در قبال ایران استفاده شده و در آن، بر ضرورت مقابله با ایران در خلیج فارس سخن به میان آمده است. نکته اینجاست که در همین بخش، از نام جعلی «خلیج ع...» برای اشاره به این موضوع استفاده شده است. جالب اینجاست که در یکی دیگر از بخش های همین طرح، نام صحیح خلیج فارس مورد استفاده قرار گرفته است. 

از جمله اصلاحیه هایی که در جریان بررسی در مجلس نمایندگان به این طرح اضافه شد، می توان به بندهای پیشنهادی از سوی پیتر پوسکام اشاره کرد که در آن، بر ضرورت تأمین تسلیحات دفاعی لازم برای رژیم اسرائیل در جهت مقابله با تهدیدات امنیتی، از جمله «تأسیسات هسته ای و موشکی بالیستیک در ایران» تأکید شده است. 

گفتنی است که همین نسخه از طرح نیز اصلاح و لحن آن نرم تر شده، زیرا در پیش نویس اولیه، مستقیماً بر ضرورت تأمین تانکرهای سوخت گیری مجدد در حین پرواز و مهمات پیشرفته برای اسرائیل سخن به میان آمده بود (تجهیزاتی که می تواند برای حمله به تأسیسات هسته ای و موشکی ایران مورد استفاده قرار گیرد). در نسخه اولیه همچنین از تأسیسات هسته ای و موشکی ایران به عنوان «تهدیدات وجودی علیه اسرائیل» سخن به میان آمده و از دولت خواسته شده بود اطمینان حاصل کند که رژیم اسرائیل توان از میان بردن این تأسیسات را دارد. 

به هر حال، در متن اصلاح شده، بر ضرورت تأمین تسلیحات درخواستی اسرائیل تأکید شده؛ اما مشخصاً به مواردی از جمله بمب های سنگر شکن اشاره ای نشده است و همچنین با وجود تهدیدآمیز خواندن تأسیسات ایران برای رژیم اسرائیل، از اصطلاح «تهدید وجودی» استفاده نشده است. این اصلاحات نشانگر آن است که بسیاری از اعضای کنگره، دیگر به وجود تهدید تسلیحاتی هسته ای از سوی ایران باور ندارند. 

علاوه بر این، پوسکام به همراه جکی والورسکی، دیگر عضو مجلس نمایندگان، بند دیگری را پیشنهاد دادند که شرکت های طرف تجارت با ایران را از انعقاد قراردادهای دفاعی منع می کند. این بند، می توانست شرکت هواپیمایی بوئینگ را هدف قرار دهد. هرچند این بند به تصویب نرسید، اما روسکام موفق شد اصلاحیه ای را در قانون مذکور بگنجاند که بر ضرورت تهیه گزارش از احتمال استفاده نظامی ایران از تجهیزات هواپیمایی غیرنظامی تأکید دارد. گفتنی است روسکام یکی از پیشگامان اقدامات برای منصرف کردن بوئینگ از وارد شدن به تجارت با ایران بوده است. 

اما یک بند دیگر مربوط به ایران که به تصویب هم رسید، از سوی سِث مولتون ارائه شده بود که رئیس جمهور آمریکا را ملزم می کند ظرف 48 ساعت پس از انجام هر آزمایش موشک بالیستیک از سوی ایران، کنگره را مطلع ساخته و به فاصله اندکی پس از آن نیز اعلام کند که چه اقداماتی – از جمله طرح قطعنامه ای در شورای امنیت – را در واکنش به آن آزمایش انجام خواهد داد. 

اسکات پیترز نیز اصلاحیه ای را به طرح قانون مذکور اضافه کرد که از آمریکا می خواهد برای ایجاد یک سامانه دفاع موشکی بالیستیک مشترک با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همکاری کند و همچنین آزمایش های موشکی ایران را مغایر با قطعنامه 2231 شورای امنیت می خواند. در بخش های دیگری از طرح نیز موادی درباره همکاری با کشورهای عضو شورای همکاری و آموزش نیروهای نظامی آن ها به منظور مقابله با ایران گنجانده شده است. ضرورت ارائه گزارش درباره همکاری های ایران و روسیه و همچنین درباره فعالیت بنادر و فرودگاه های بین المللی ایران، از جمله دیگر موارد گنجانده شده در طرح مذکور است.

گفتنی است یک اصلاحیه پیشنهاد شده از سوی کیت الیسون و والتر جونز که تأکید داشت هیچ یک از بندهای قانون مذکور، به معنای صدور اجازه اقدام نظامی علیه ایران نیست، به تصویب نمایندگان نرسید. به این ترتیب، در شرایطی که دولت آمریکا مکرراً اعلام می کند که در زمینه تعامل شرکت ها و کشورهای خارجی با ایران مانعی ایجاد می کند، کنگره این کشور در مسیر ایجاد موانع بیشتر در حرکت است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 188 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:49

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 185 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:37

فرماندار چادگان گفت: کشت و کار، خرید و فروش بستر زاینده رود و آبیاری فضای سبز با آب شرب بلای جان منابع آب چادگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله معتمدی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفاظت از منابع آب اظهار داشت: بیش از ۵۵ هکتار از زمین های بستر زاینده رود مورد کشت کشاورزان سود جو قرار گرفته و زمین های بسیار دیگری به صورت غیر قانونی در حال خرید و فروش و اجاره دهی است.

وی با گلایه از طرح های آبیاری شهرداری شهر چادگان افزود: ۶۰ درصد فضای سبز چادگان با آب شرب آبیاری می شود و این معضل به شدت منابع آب شهرستان را متاثر کرده است.

فرماندار چادگان با اشاره به اینکه کشت و کار و خرید و فروش بستر زاینده رود و آبیاری فضای سبز با آب شرب بلای جان منابع آب چادگان است، ادامه داد: با ۲۲ مورد برداشت کنندگان غیر مجاز آب از شهرستان کوهرنگ برخورد شده است.

رییس سد زاینده رود هم دراین جلسه به طرح آبرسانی شهرستان های بن - بروجن که از شهر های استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه می گیرند، اشاره کرد و گفت: به محض اینکه قسمتی از این طرح قبل از ابلاغ قانون جدید تقسیمات کشوری در حوزه استان اصفهان اجرا شود، اقدامات توقیف این پروژه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ۵۰ کنتور هوشمند کشاورزی در سال جدید در شهرستان چادگان نصب می شود و نیاز به نصب ۵۰ کنتور دیگر خبر دیگر هم وجود دارد.

محمود چیتیان اضافه کرد: دریاچه پشت سد زاینده رود با مساحت ۵۴ کیلومتر مربع و حاوی ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده آب کشاورزی مورد نیاز ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دشت اصفهان و تأمین آب مورد نیاز صنایع مستقر در استان اصفهان را تامین می کند.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 173 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:37

دبیر انجمن کارفرمایان نساجی اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم:

دبیر انجمن کارفرمایان نساجی اصفهان گفت: دارایی به صنعت اصفهان خیانت کرده است و مالیاتی که برای صنایع در نظر گرفته شده، نفس و نبض صنایع را از کار انداخته است و ما به دنبال جلسه‌ای با وزیر اقتصاد هستیم تا راه چاره‌ای برای رفع معضل مالیات اندیشیده شود.

مظفر چلمقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون وضعیت صنعت نساجی در اصفهان اظهار داشت: وضعیت کارخانه‌ها و کارگاه‌های نساجی استان اصفهان نسبت به سال گذشته وخیم‌تر شده است و مالیات‌های بالای دارایی سبب تعطیل و یا نیمه تعطیل شدن این کارخانه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه دارایی و مالیات ارزش برافزوده بیشتر از قاچاق به صنعت نساجی ضربه زده است، افزود: متأسفانه دارایی کمر به قتل صنعت نساجی بسته است و متأسفانه امروز این صنعت برای تأمین مواد اولیه همچون نخ مجبور است که به خرید از استان‌های دیگر و خارج از کشور روی بیاورد.

دبیر انجمن کارفرمایان نساجی اصفهان با بیان اینکه متأسفانه دارایی تصمیم به اجرای طرح جامع مالیاتی به‌صورت پایلوت در شهر تهران، استان کرمانشاه و استان اصفهان گرفته است، تصریح کرد: در شهر تهران هیچ کارخانه نساجی دیده نمی‌شود، کرمانشاه نیز که این صنعت را به‌صورت چشم‌گیر ندارد اما اجرای این طرح در استان اصفهان ضرر غیرقابل جبرانی به صنعت نساجی زده است.

وی با بیان اینکه اکنون تمام کارخانه‎های نساجی اصفهان با 30 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، گفت: در حال حاضر کارخانه‌ها به‌صورت نیمه تعطیل فعالیت می‌کنند و وقتی دارایی مشکل مالیاتی را برای این صنعت ایجاد کرده است، مسلماً تولیدکنندگان به خارج از استان روی می‌آورند و اگر این روند مالیاتی ادامه داشته باشد، بازار قاچاق بیش از گذشته گرم می‌شود.

چلمقانی با بیان اینکه پلی اکلیل که یکی از کارخانه‌های موفق در زمینه صنعت نساجی بود اکنون تولید آن متوقف شده است، افزود: دارایی به صنعت اصفهان خیانت کرده است و مالیاتی که برای صنایع در نظر گرفته شده، نفس و نبض صنایع را از کار انداخته است و ما به دنبال جلسه‌ای با وزیر اقتصاد هستیم تا راه چاره‌ای برای رفع معضل مالیات اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: صنعت نساجی نیازمند یک حمایت جدی است تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود، اگر به این مسئله توجه شود، خدمت بزرگی به تولید داخلی شده است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 195 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:37

گوینده پیشکسوت خبر با اشاره به شایعاتی که در فضای مجازی درباره تصادف وی مطرح شده است آنها را تکذیب کرد و درباره حضور کمرنگش در تلویزیون اعلام کرد که در استراحت اجباری به سر می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حیاتی گوینده باسابقه رادیو و تلویزیون است که امروز ۳۱ اردیبهشت ماه شایعاتی مبنی بر تصادف وی در شبکه های اجتماعی منتشر شد. وی حدود یک ماه است که فعالیت چندانی در بخش خبری شبکه یک ندارد و از ابتدای اردیبهشت ماه حضور وی کمرنگ شده است. 

حیاتی فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ در سازمان صداوسیما آغاز کرد و تیر ماه سال ۹۴ بازنشسته شد با این حال به فعالیت خود در این رسانه ادامه داد. با انتشار شایعاتی درباره تصادف وی، حال این گوینده قدیمی را جویا شدیم که وی از سلامتی خود خبر داد و بیان کرد که تصادفی نداشته است.

حیاتی در سخنان کوتاهی درباره نبودش در این یک ماه به عنوان گوینده بخش خبری به خبرنگار مهر گفت: من امسال تا ابتدای اردیبهشت ماه به عنوان گوینده حضور داشتم و بعد از آن به نوعی به استراحت اجباری رفتم که انشاء الله رفع می شود.

وی ادامه داد: امیدوارم با تغییرات جدید مشکلات ما هم رفع شود و من نیز دوباره بتوانم، فعالیت کنم.

این گوینده با سابقه خبر سیما در پایان با اشاره به تغییر رییس سازمان صداوسیما عنوان کرد: امیدوارم با حضور آقای علی‌عسگری رییس جدید سازمان صداوسیما شرایط مساعدی برای همگان فراهم شود.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 190 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:28

نشریه سالانه «کیو اس» که هر سال فهرست بهترین دانشگاه های دنیا را مشخص می کند، امسال فهرست بهترین کشورها برای تحصیلات دانشگاهی را اعلام کرده است.
نشریه «کیو اس» هر سال فهرست بهترین دانشگاه های جهان را اعلام می کند، اما امسال این نشریه در اقدامی جدید فهرستی از رتبه بندی 50 کشور برای تحصیلات دانشگاهی را منتشر کرده است.

به گزارش انتخاب، این رتبه بندی از این قرار است؛ 

رتبه نام کشورنمره از 100
1ایالت متحده آمریکا 100
2بریتانیا98.5
3آلمان94
4استرالیا92.6
5کانادا90.2
6فرانسه89
7هلند84.8
8چین83.5
9کره جنوبی80.1
10ژاپن78.5
11اسپانیا75.3
12سوئیس74.5
13ایتالیا73.4
14سوئد73.1
15بلژیک71.6
16نیوزلند70.2
17تایوان68.1
18آرژانتین67.6
19فنلاند66.9
20هنگ کنگ66.7
21سنگاپور62.3
22برزیل62.2
23دنمارک62.1
24هند 60.9
25ایرلند60.9
26روسیه59.8
27مالزی52.9
28--
29اتریش49.1
30آفریقا جنوبی47.1
31شیلی46.7
32نروژ46.6
33مکزیک46.2
34کلمبیا40.9
35پرتغال40.3
36عربستان36.5
37تایلند33.3
38چک31.8
39ترکیه 26.1
40قزاقستان 25.1
41یونان24.6
42اندونزی21.7
43لهستان20
44لبنان19.8
45اوکراین16.6
46فیلیپین16.4
47مصر15.5
48امارات10.9
49 استونی10.5
50پاکستان9.2

«کیو اس» برای این رتبه بندی از 4 معیار استفاده کرده است؛ قدرت نظام آموزشی، دسترسی، رتبه بین‌المللی دانشگاه‌ها، زمینه های اقتصادی.

قدرت سیستم؛ اولین معیار این رتبه بندی براساس قدرت نظام آموزشی است، هر کشور بر اساس تعداد دانشگاه هایی که در فهرست های سالانه «کیو اس» رتبه دارند، نمره می گیرند.

دسترسی؛ دومین معیار این رتبه بندی دسترسی بین المللی است، درواقع تلاش و توانایی دانشگاه های یک کشور برای رسیدن به سطح اول آموزش عالی جهانی، مهم است.

رتبه دانشگاه ها؛ این معیار کیفیت دانشگاه و رتبه دانشگاه را در معیار «کیو اس» در نظر می گیرد.

زمینه اقتصادی؛ در این رتبه بندی میزان سرمایه گذاری هر کشور در آموزش عالی خود هم بررسی شده است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 252 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:28

آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد:

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر تمام حرکت مدیریتی کشور واقعاً خود را واقعا مرید امام زمان (عج) بدانند.


به گزارش تابناک رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز"31 اردیبهشت ماه" در خطبه های نماز جمعه مشهد، با اشاره به ایام شعبانیه، اظهار کرد: انتظار فرج به این معنا نیست که بنشینیم یک گوشه و فقط انتظار بکشیم. انتظار یعنی به دنبال صاحب‌الزمان (عج) راه بیفتیم.وی افزود: انقلاب برای رساندن جامعه به ظهور و فرج صاحب‌الزمان (عج) است. از همین رو امام خطاب به مسئولان می‌فرمایند: "انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه و شروع انقلاب جهان اسلام به پرچم‌داری حضرت حجت (عج) است."

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این واقعیت را همه باید بدانند که انقلاب اسلامی ایران برای این نبود که یک عده وزیر و وکیل نباشند و یک عده دیگر وزیر و وکیل شوند. انقلاب برای رساندن جامعه به ظهور و فرج صاحب‌الزمان (عج) است.

هدف شرکت های خارجی، اقتصاد مقاومتی ما است
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تردد گروههای اقتصادی غربی در کشور اشاره کرد و گفت: امروزه دستگاه‌های تولیدی کشور ما "خوابیده" و کارگران "بیکار" شده‌اند.
امام جمعه مشهد ادامه داد: به محض آنکه مقداری از دروازه مملکت بر روی غربی ها باز شد صدها شرکت خارجی آمدند و هدف آنان اقتصاد مقاومتی ما است.
وی با انتقاد از حضور یک شرکت مدلینگ ایتالیایی در کشور افزود: ورود این جریان مدلینگ ضد فرهنگی در کشور نیز به این نقطه منتهی شده که ظرف دو ماه شرکت‌های مد و پوشش در تمام کشور فراگیر شده‌اند.

آیت الله علم الهدی گفت: این شرکت ظرف این دو ماه فروشگاه‌های متفاوت و مختلفی را در کشور ایجاد کرده است. برگزاری مراسم‌های مدلینگ نظیر شو لباس در ایران و جشنواره زن شایسته ایرانی در کشورهای دیگر از فعالیت‌های این شرکت است. این شرکت همچنین استودیوهای زیرزمینی موسیقی نیز به وجود آورده است و در پوشش پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار نیز با قدرت در حال فعالیت است. اینها در حالی است که این شرکت تنها دو ماه است که پایش به این مملکت باز شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر تمام حرکت مدیریتی کشور واقعاً خود را مرید امام زمان (عج) بدانند.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 189 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:28

روزنامه اعتدال، از مشکلات اقتصادی برجام گزارش داده است: يك بررسي جديد نشان مي‌دهد كه بيش از نيمي از آن دسته از شركت‌هاي دنيا كه به كار كردن با ايران علاقه دارند، به خاطر ترس از مواجه شدن با تحريم‌هايي كه هنوز حتي پس از معامله هسته‌يي ايران با قدرت‌هاي جهاني باقي مانده‌اند، از همكاري با اين كشور پا پس مي‌كشند.

بر اساس گزارشي كه شركت حقوقي «كلايد و شركا» به بلومبرگ داده، از 100مدير شركت‌هاي بين‌المللي واقع در انگلستان 58مدير گفته‌اند، مطمئن نيستند كه بدانند براي مراقبت از سرمايه‌گذاري‌هاي خود و پرهيز از مواجهه با جريمه‌هاي نظارتي چه كارهاي احتياطي بايد بكنند. بر اساس اين گزارش، بنگاه‌ها همچنين مايل نيستند خود را در معرض ريسك اعمال دوباره تحريم‌هاي مرتبط با برنامه‌هاي هسته‌يي ايران قرار دهند - اتفاقي كه در صورت نقض توافق از سوي ايران رخ خواهد داد و به احتمال «خيلي زياد» باعث خواهد شد اين شركت‌ها پول‌شان را از دست بدهند.  يافته‌ها نشان مي‌دهد ايران، كه مي‌كوشد از منافع توافق بزرگ هسته‌يي سال گذشته بهره‌مند شود، بر چه مشكلاتي بايد غلبه كند. توافق هسته‌يي براي حسن روحاني، رييس‌جمهور اين كشور، نقطه عطف بود، اما دولت او اكنون با انتقاد‌هاي مخالفانش درباره ترديد‌هاي سرمايه‌گذاران براي كار كردن با ايران روبه‌رو است.

تحريم‌هاي مرتبط با برنامه هسته‌يي ايران و ازجمله آنها، ممنوعيت استفاده اين كشور از نظام سوييفت براي انجام تراكنش‌هاي مالي بين‌المللي در ژانويه گذشته در پي توافق هسته‌يي برچيده شدند. ديگر تحريم‌هاي بين‌المللي مرتبط با تروريسم و توسعه موشك‌هاي بالستيك همچنان پا برجاست، چنان‌كه ممانعت اعمال‌شده از سوي امريكا بر تجارت شهروندان اين كشور با ايران و محدوديت‌هاي وضع‌شده بر معاملات دلاري مرتبط با ايران هنوز باقي است.

براساس نظرسنجي شركت «كلايد و شركا» در سميناري در لندن درباره كاهش تحريم‌ها عليه ايران، كه با مشاركت اتاق صنعت و تجارت لندن برگزار شده بود، نزديك به 30درصد از مديران شركت‌كننده در نظرسنجي گفته بودند راضي نشده‌اند با بانك‌هاي خود بر سر برنامه‌هايي براي ورود به ايران مذاكره كنند.

جان ويتِكر، يكي از سهامداران «كلايد و شركا»، مي‌گويد: «اگر يك‌سوم از بنگاه‌هايي كه به دنبال راهي براي ورود به ايران هستند آنچنان از تحريم‌ها نگرانند كه از مذاكره درباره برنامه‌هاي‌شان با بانك‌هاي خود هراس دارند، پس يك مشكلي هست. معلوم مي‌شود شمار زياد مقرراتي كه در اين ميان وجود دارد، در كنار نگراني‌‌ها درباره چگونگي كار كردن با ايران، براي بيشتر بانك‌ها زيادي توان‌فرسا بوده است.»..

در همين حال بانك‌هاي بزرگ اتحاديه اروپا- كه خود يا همتايان‌شان به خاطر تجارت با جمهوري اسلامي جريمه و از اين طريق توبيخ شده بودند- ميلي به تامين منابع مالي لازم ندارند... 

هرچند يك‌چهارم از پاسخ‌دهندگان نظر‌سنجي گفته بودند كه باقي ماندن تحريم‌هاي امريكا بزرگ‌ترين دغدغه آنهاست، ديگر جريمه‌هاي موجود نيز نگراني‌ها را بيشتر مي‌كند. ده‌ها فرد و نهاد ايراني در فهرست‌هاي سياه اتحاديه اروپا و انگلستان و امريكا قرار گرفته‌اند و اين نكته، با توجه به ذات غيرشفاف عرصه كسب‌و‌كار در ايران، مشكلاتي را از لحاظ تبعيت از تحريم‌ها پديد مي‌آورد.

ويتكر مي‌گويد: «ممكن است صادر‌كنندگان، نا‌دانسته، با فرد يا نهادي كه نامش در اين فهرست‌ها آمده است معامله كنند. تلاش تمام‌عيار و شايسته كليدي است كه با هزينه به دست مي‌آيد، لذا حاشيه‌ كافي بايد وجود داشته باشد تا معامله ممكن شود.»

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 201 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:27

روزنامه خراسان؛ درباره مبارزه با قاچاق کالا نوشته استت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری شعار امسال را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام نهادند و تحلیل خود را از این موضوع اهمیت مسائل اقتصادی در زمان حاضر عنوان کردند. در حال حاضر یکی از معضلاتی که پیش روی اقتصاد کشور وجود دارد و به رکود تولیدکنندگان داخلی دامن زده‌است، معضل قاچاق کالا به کشور است. البته این مسئله مدتهاست از سوی مسئولین به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد کشور مطرح می شود، اما با وجود این تأکیدات متاسفانه در طول سال‌های اخیر شاهد افزایش آمار قاچاق هستیم.

«قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» در همین راستا و در سال 90 در مجلس به تصویب رسید. در ماده 13 این قانون توزیع و فروش کالاهای وارداتی منوط به ارائه گواهی‌های دریافت شناسه کالا، شناسه رهگیری، ثبت گواهی‌ها و شماره شناسه‌های فوق توسط گمرک است. به این ترتیب چنانچه کالای قاچاق در تمامی مراحل، از کالاهای دیگر متمایز باشد، این امکان فراهم می‌شود که در هریک از این مراحل جلوی آن را گرفت.بعد از تصویب این قانون دولت قبل طرحی با عنوان «شبنم» را به منظور اجرایی ساختن ماده 13 اجرا ساخت که البته در زمان اجرا با مشکلاتی مواجه شد. اما با روی کار آمدن دولت یازدهم طرح «شبنم» به دلیل اینکه شناسه‌های موجود در بازار امکان جعل دارند، به کلی کنار گذاشته شد و اکنون که بیش از دو سال و نیم از آن زمان می‌گذرد تقریبا هیچ اقدام جایگزینی از سوی وزارت صنعت صورت نگرفته است.مسئله‌ رهگیری کالاهای وارداتی در تمامی مراحل تا سطح خرده فروشی، اقدامی به شدت اثرگذار در مبارزه با قاچاق است که از تصویب قانون آن نیز بیش از 4 سال می‌گذرد. بنابراین لازم است به منظور جلوگیری از اثرات مخرب قاچاق کالا بر تولید کشور، هرچه سریعتر مسئولین وزارت صنعت به وظایف قانونی خود عمل کنند.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 182 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:27

روزنامه شرق در واکنش به حواشی سخنان حسن روحانی درباره جذب 3.4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در 3 ماه پس از برجام نوشته است: سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در گزارشی، درخصوص برخی ابهامات در رسانه‌ها پیرامون سخنان رئیس‌جمهوری در کرمان و همچنین اظهارات تکمیلی محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، درباره آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی پسابرجام در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، در این گزارش آمده است: ١-ریاست محترم جمهوری دقیقا به‌درستی اشاره داشتند که .... مجوز سرمایه‌گذاری صادر شده و هم‌اکنون مشغول تدوین سازوکارهای لازم برای عملیاتی‌کردن این قراردادها هستیم» و بنابراین نفرمودند که جذب یا عملیاتی شده است. اتفاقا این همان نکته دقیقی است که برخی رسانه‌های محترم به آن اشاره کرده‌‌اند و آن اینکه عملیاتی و اجرائی‌شدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری «اعم از داخلی و خارجی» کار یک ماه و چند ماه نیست و همان‌طور که آورده‌‌اند گاهی بین سه تا پنج سال یا بیشتر طول می‌کشد. به همین دلیل باید تأکید کرد که نمی‌توان انتظار داشت توافقات به‌عمل‌آمده با مؤسسات مالی و امضای قراردادهای مالی، چه داخلی و چه خارجی، که نیازمند مدت زمان خاص خود است، فورا به پروژه‌ها تزریق و اجرا شود که اتفاقا این مراحل به‌خوبی در مقاله یکی از سایت‌های محترم آورده شده است. لازم است تأکید شود که آمار منتشره از سوی بانک مرکزی یا سازمان سرمایه‌گذاری هم دقیقا با رعایت همین ملاحظه است، یعنی تفاوت بین «صدور مجوز یا ضمانت‌نامه و عقد قرارداد» با «هزینه‌شدن یا عملیاتی‌شدن سرمایه‌گذاری».

 ٢-نکته دیگر آنکه مطلب منتسب به رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران مبنی بر اینکه «در سال ١٣٩٥، ٤٥ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به کشور وارد شود» کاملا نادرست بوده یا آنکه درست منتقل نشده است. نکته آن است که تفاوت بین سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس (استقراض) وجود دارد. فاینانس، سرمایه‌گذاری نیست، به دلایل مختلف اقتصادی و تعهدات دولت و غیره. آنچه گفته شده آن است که مذاکرات صورت‌گرفته باعث فراهم‌شدن حدود ٤٥ میلیارد دلار فاینانس در سال ١٣٩٥ می‌شود.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 179 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:27